torsdag 7. juli 2011

Alger i heisen



I dag tok jeg en heis, fra første til fjerde etasje. En kvinne kom inn i heisen samtidig med meg, og hun skjøv en tralle foran seg. På trallen sto det oppstilt mange kolber, lik kolbene på bildet over. Ved første øyekast kunne det se ut som trillersken var på vei for å frakte drinker til et selskap. Men jeg innså at det grålige og grønnlige innholdet i glassene ikke kunne være egnet til å innta, selv ikke i svært godt lag. Likevel sa jeg, i et dumdristig forsøk på å være morsom: "Jeg trodde det var drinker du kom trillende med". Og så lo jeg høyt av min egen morsomhet. Latteren min gjallet ensomt i den store heisen. "Nei, det er alger" svarte damen tørt. Det kunne blitt pinlig, meget pinlig. Men heldigvis skulle algetransportøren av i andre etasje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar